Toimintamuodot

Seurat ovat Rauhanyhdistyksen keskeisin toimintamuoto.

Seurat alkavat virren tai Siionin laulun laulamisella, jonka jälkeen on seurapuhe. Puheen pitää tehtäväänsä siunattu pappi tai maallikkosaarnaaja. Seurapuheet perustuvat aina Raamattuun ja evankelisluterilaisen uskontunnustuksen opin pohjalle. Syntien anteeksiantamisen evankeliumi on keskeisintä sisältöä seurapuheissa. Seurojen tarkoitus on rohkaista ja tukea sanankuulijaa uskonelämässä, sekä kutsua Jumalan valtakuntaan sen ulkopuolella olevia ihmisiä.

Seuroja järjestetään yhdistyksen toimitalossa kolmesti viikossa, kesäaikaan harvemmin. Seuroja pidetään myös kodeissa, Tampereen ja lähiympäristön kirkoissa, seurakuntakodeissa sekä vanhainkodeissa. Sunnuntaiseuroissa on myös mahdollisuus englanninkieliseen tulkkaukseen.

Lapsi- ja nuorisotyö

Syksyllä 2016 alkoi uutena toimintana perhekerho ja kerran kuukaudessa kokoontuva lapsiparkki. Pyhäkoulu toteuttaa Jeesuksen antamaa opetustehtävää lasten parissa. Raamattuluokan tarkoituksena on syventää lasten ja nuorten Raamatun tuntemusta ja hoitaa heidän uskonelämäänsä. Varttuneemmalle nuorisolle on eri teemoja käsitteleviä keskusteluiltoja.

Tarkemmat tiedot tiedotuslehdestä, toimintakalenterista ja rauhanyhdistyksen infotaululta.

Perhe- ja diakoniatyö

Lähimmäisistä välittäminen, niin lähipiirissä kuin ympäristössäkin, on meidän jokaisen asia. Tiistaikerho on tarkoitettu lähinnä eläkeikäisille ja se tarjoaa toimintaa ja virkistävää yhdessäoloa joka kuukauden ensimmäisenä tiistaina. Ystäväkerho on tarkoitettu kehitysvammaisille lapsille ja nuorille, sekä heidän perheilleen ja ystävilleen. Toiminta on yhteistä Lempäälän ja Ylöjärven Rauhanyhdistysten kanssa. Naisten- ja miesten- ja aviopuolisoillat kokoavat keskustelemaan ja virkistäytymään yhteisten asioiden äärelle.

Muuta toimintaa ovat mm. myyjäiset, leirit ja juhlat.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan Rauhanyhdistyksen toimintaan!