Taustatietoa

Elävä, raamatullinen usko on kulkeutunut uskovaisten ihmisten mukana aikojen kuluessa alkuseurakunnasta asti Ruotsin Lappiin. Sieltä tämä usko levisi Suomeen ruotsinsaamelaisen papin, Lars Levi Laestadiuksen kautta, josta herätysliike on saanut nimensä. Katso Näin me uskomme (SRK).

Yhdistyksen historiaa

Pieni joukko uskovaisia perusti vuonna 1889 yhdistyksen, jotta saatiin Jumalan valtakunnan työ organisoitua seurojen pitoa varten. Hämeenlinnan lääninkuvernöörivirastolta saatiin 10.12.1889 vahvistus säännöille ja perustamislupa yhdistykselle nimeltä "Rauhan yhdistys Tampereella".

Tampereen Rauhanyhdistys kuuluu jäsenenä Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistykseen (SRK) . Jäsenet kuuluvat Suomen evankelisluterilaiseen kirkkoon ja ovat mukana kirkon toiminnassa.

Seuroja on pidetty useissa vuokrahuoneistoissa ja omat toimitilat saatiin hankituksi Hämeenpuistosta vuonna 1967. Tämä toimitila kävi ahtaaksi uskovaisten määrän kasvaessa. Nykyinen toimitalo Nekalankulma 1:ssä valmistui vuonna 1983.

Kun yhdistyksen toimitalo alkoi 2000-luvulla jälleen käydä ahtaaksi, päätettiin tilanteen parantamiseksi Lempäälään ja Ylöjärvelle perustaa omat Rauhanyhdistykset sekä laajentaa Tampereen toimitaloa.

Jumala on siunannut valtakuntansa työtä.